E-Ügyintézés

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Az  önkormányzati  ASP rendszerről  257/2016.(VIII.31.)  Korm.  rendelet  alapján  a  helyi önkormányzatok  ütemezetten  csatlakoznak  az  ASP rendszerhez.  Az  ASP  szakrendszerek között megtalálható az ASP Elektronikus Ügyintézési Portál rendszer is, amely lehetőséget biztosít az elektronikus űrlap-szolgáltatás és az integrált dokumentum hitelesítési szolgáltatás igénybevételére. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló  2015.  évi  CCXXII.  törvény  előírásai  szerint  2018.  január  1-től  valamennyi önkormányzatnak, kötelező  az  elektronikus  ügyintézés  lehetőségének biztosítása.

A Portálon lehetősége nyílik különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papír alap helyett elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk.

Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu). 

Tekintse meg a jelenleg elérhető teljes ügykör-listát!

Önkormányzati Hivatali Portál

Megszakítás